İran: Hürmüz Boğazı’nda yeni yönetim için düzenlemeler yapıyoruz
Dış Haberler
İran Dışişleri Bakanı Irakçi, Hürmüz Boğazı’nda İran’ın bilgisi dışında atılacak her türlü adımın yalnızca boğazın açılmasını geciktireceği uyarısında bulundu.
İran Dışişleri Bakanı Abbas Irakçi ABD ile imzalanan mutabakat zaptı uyarınca Hürmüz Boğazı’nın yeniden açılmasından yalnızca İran'ın sorumlu olduğunu söyledi. Irakçi herhangi bir dış müdahalenin süreci karmaşıklaştıracağı uyarısında bulundu.Bağdat ziyaretinde Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin ile ortak basın toplantısında konuşan Irakçi’nin bu açıklaması ABD’nin dün Hürmüz Boğazı dahil İran’da hava saldırıları düzenlemesinin ardından geldi.Irakçi "Mutabakat zaptına göre boğaz, İran'ın benimseyeceği yönetim altında ve İslam Cumhuriyeti tarafından engellerin kaldırılmasının ardından 30 gün içinde savaş öncesi kapasitesine dönecektir" dedi."Bu düzenlemeler hayata geçirilmektedir" diyen Irakçi bunlara ilişkin sorumluluğun İran’a ait olduğunu kaydetti.Irakçi, bu konuya yönelik herhangi bir müdahalenin boğazın yeniden açılmasını geciktireceği uyarısında bulunarak şu ifadeleri kullandı:Bu konuya yönelik herhangi bir müdahale ve İran tarafından yürütülen çalışmalara kıyasla yeni veya ayrı düzenlemeler benimseme yönündeki her türlü girişim, yalnızca durumun daha da karmaşıklaşmasına ve Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılmasının gecikmesine yol açacak, ayrıca gerilimi tırmandıracaktır.”soL Haber'i WhatsApp ve Telegram kanallarından takip edin, önemli gelişmeleri kaçırmayın.