Fransa’da ilk Ebola vakası! 5 kişi karantinaya alındı
Fransa'da Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden dönen bir doktorda Ebola virüsü tespit edilmesinin ardından, doktorla temas ettiği değerlendirilen 5 kişi tedbir amacıyla karantinaya alındı. Hastaneye kaldırılan doktorun ise 21 gün boyunca gözetim altında tutulacağı açıklandı.
Fransa'da Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden dönen bir doktorda Ebola virüsü tespit edilmesinin ardından harekete geçildi. Sağlık Bakanı Stephanie Rist, doktorla temas ettiği değerlendirilen 5 kişinin tedbir amacıyla karantinaya alındığını açıkladı.
EBOLA VAKASI ÜLKEYİ HAREKETE GEÇİRDİ
Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist, ülkede tespit edilen ilk Ebola vakasına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Rist, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'ndeki insani yardım görevinden dönen bir doktorda Ebola virüsünün tespit edildiğini belirtti.
UÇAĞA BİNERKEN BELİRTİ GÖSTERMEDİ
Bakan Rist, deneyimli doktorun uçağa bindiği sırada herhangi bir belirti göstermediğini ve bu nedenle bulaştırıcı olmadığını ifade etti. Uçuş sırasında baş ağrısı şikayeti yaşayan doktorun durumu kabin ekibine bildirdiğini aktaran Rist, uçağın inişinin ardından doktorun hastaneye kaldırıldığını ve 21 günlük karantinaya alındığını söyledi.
5 KİŞİ TEDBİR AMAÇLI KARANTİNADA
Sağlık yetkililerinin doktorun uçuş sırasında temas ettiği kişileri tespit etmek için çalışma başlattığını belirten Rist, doktorla yakın temasta bulunduğu değerlendirilen 5 kişinin de tedbir amacıyla karantinaya alındığını açıkladı.
Yetkililer, temaslıların sağlık durumunun yakından takip edildiğini bildirdi.
Kaynak: DHA
Dakika.