Gürcistan’da sınırdışı işlemlerinde son 10 yılın rekoru kırıldı
Gürcistan Başbakanı İrakli Kobakhidze, yasadışı göçle mücadelede eşi benzeri görülmemiş bir döneme girdiklerini belirterek, "Hedefimiz ülkede tek bir yasadışı göçmen bile bırakmamak" dedi.
Gürcistan Başbakanı İrakli Kobakhidze, ülkede gerçekleştirilen rekor sayıdaki sınır dışı operasyonlarının ardından, tek bir yasadışı göçmenin dahi kalmamasını hedeflediklerini açıkladı.
YASADIŞI GÖÇLE ETKİN MÜCADELE
Gürcistan'da yasadışı göçle mücadele süreci yeni bir boyuta taşınıyor. Başbakan İrakli Kobakhidze, salı günü düzenlediği basın toplantısında göç kontrolünü sıkılaştırmaya yönelik attıkları kararlı adımları paylaştı. Kobakhidze, son bir yılda, önceki 10 yılın toplamından daha fazla yasadışı göçmeni sınır dışı ettiklerini belirterek tarihi bir rekora imza attıklarını vurguladı.
KURUMSAL REFORMLAR ETKİLİ OLDU
Başbakan Kobakhidze, elde edilen bu somut başarıyı, İçişleri Bakanlığı bünyesinde gerçekleştirilen kurumsal reformlara bağladı. Göç biriminin teknik ve operasyonel olarak güçlendirildiğini ifade eden Kobakhidze, uygulanan kararlı politikaların meyvelerini vermeye başladığını belirtti.
20 BİN YASADIŞI GÖÇMEN VAR
Gürcistan'da halihazırda yaklaşık 20 bin yasadışı göçmen bulunduğunu açıklayan Kobakhidze, bu sayıyı tamamen sıfırlamak adına yetkililerin aktif ve yoğun tedbirler almaya kesintisiz bir şekilde devam edeceğini kaydetti.
Kaynak: Xinhua
Dakika.