Yapay Zeka Destekli Otomatik Haber Kümeleme
Son Dakika (sondakika.cc)

Doğada bulup topladılar! Yakalanınca 2 milyon TL ceza yediler

Doğada bulup topladılar! Yakalanınca 2 milyon TL ceza yediler
Paylaş:

Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde yasak olmasına rağmen yabani salep topladığı belirlenen 3 kişiye toplam 2 milyon 97 bin 735 lira idari para cezası kesildi. Doğa Koruma ve Milli Parklar ekipleri tarafından el konulan 4,5 kilogram yabani salep nedeniyle şahıslar hakkında "biyoçeşitliliği tahrip etme" gerekçesiyle işlem yapıldı.

Bolu Valiliğinden yapılan açıklamaya göre, Yeniçağa ilçesi Çamlık köyü arazisinde, İlçe Jandarma Komutanlığı Asayiş ekipleri ile İl Jandarma Komutanlığı Çevre ve Doğal Hayatı Koruma ekipleri koordinesinde kontrol yapıldı.

4,5 KİLO YABANİ SALEP TOPLAYAN 3 KİŞİ TESPİT EDİLDİ

Kontrollerde, toplanması yasak yabani salepten 4,5 kilogram topladığı belirlenen 3 kişideki bitkiler, Doğa Koruma ve Milli Parklar İl Müdürlüğü ekiplerine teslim edildi.

2 MİLYON TL CEZA KESİLDİ

Doğa Koruma ve Milli Parklar ekibinin, 2872 sayılı Çevre Kanunu kapsamında "biyoçeşitliliği tahrip etme"den işlem yaptığı şahıslara, 699 bin 245'er lira olmak üzere toplam 2 milyon 97 bin 735 lira idari ceza kesildi.

Açıklamada, çevre ve doğal hayatın korunmasına yönelik çalışmaların gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak amacıyla kararlılıkla sürdürüleceği belirtildi.

Kaynak: AA

Dakika.

Son Gündem Haberleri