Kütahya’da okul etkinliğinde tavuk pilav yiyen 71 kişi hastanelik oldu
Kütahya'da bir ortaokulda düzenlenen etkinliğin ardından yaşanan toplu rahatsızlanma paniğe neden oldu. Etkinlikte ikram edilen tavuklu pilavı yedikten sonra mide bulantısı ve kusma şikayetleri yaşayan, aralarında öğrencilerin de bulunduğu 71 kişi gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelere başvurdu. Yaşanan olayın ardından sağlık ekipleri ve yetkililer harekete geçerken, zehirlenmenin kaynağını belirlemek için geniş çaplı inceleme başlatıldı.
Kütahya'da bir ortaokulda düzenlenen etkinlik kapsamında ikram edilen yemeği yiyen, aralarında öğrencilerin de bulunduğu 71 kişi gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelere akın etti.
TAVUKLU PİLAV İKRAM EDİLDİ
Olay, Meydan Mahallesi'nde bulunan Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda meydana geldi. Okul bünyesinde gerçekleştirilen bir etkinlikte, katılımcılara ve öğrencilere tavuk ile pilav ikram edildi. Yemek servisinin ardından geçen sürede, etkinliğe katılan bazı çocuklarda ve yetişkinlerde mide bulantısı ile kusma şikayetleri baş gösterdi.
ŞİKAYETLER ÇIĞ GİBİ BÜYÜDÜ
İlk etapta 25 kişinin hastaneye kaldırıldığı olayda, rahatsızlanan kişilerin sayısı hızla artınca durum sağlık ekiplerine bildirildi. Belirtilerin yayılmasıyla birlikte tam 71 kişi gıda zehirlenmesi şüphesiyle sağlık kuruluşlarının yolunu tuttu.
48 ÖĞRENCİ TABURCU EDİLDİ
Kütahya Şehir Hastanesi ve çevre hastanelere başvuran öğrencilerden 48'i tedavilerinin ardından taburcu edilirken, 23 kişinin ise tedavi ve gözlem süreci devam ediyor. Yetkililer, yaşanan toplu rahatsızlanma vakasıyla ilgili başlattığı geniş çaplı incelemeyi sürdürüyor.
Kaynak: İHA
Dakika.