ABD'nin Karayipler'deki saldırıları sürüyor: İki kişi daha 'uyuşturucu' iddiasıyla öldürüldü
Dış Haberler
"Uyuşturucu kartelleriyle mücadele" bahanesiyle Karayipler ve Pasifik Okyanusu'nu kuşatmaa altına alan ABD, bir gemiyi daha hukuksuz şekilde hedef aldı. Saldırıda iki kişi hayatını kaybetti.
Algoritmaya müdahale edin: Tek bir işlemle soL Haber’i Google’da "tercih edilen kaynak" olarak seçin, aramalarınızda soL öne çıksın."Uyuşturucu kartelleriyle mücadele" bahanesiyle Karayipler'e askeri çıkarma yapan ABD, uzun süre boyunca tehditler savurduğu Venezuela'ya 3 Ocak'ta barbarca bir saldırı düzenledi.Saldırı kapsamında Venezuela Devlet Başkanı Nicolás Maduro kaçırıldı, ancak ABD'nin Karayip Denizi ve Pasifik Okyanusu'ndaki kuşatması hala sürüyor. Bölgedeki teknelere yönelik saldırılar da devam ediyor.ABD ordusu, Karayipler'de "uyuşturucu taşıdığı" iddia edilen bir tekneyi vurdu ve iki kişiyi daha öldürdü.İki kişi hayatını kaybetti, altı kişi kurtulduABD Güney Saha Komutanlığı'nın (SOUTHCOM), sosyal medya hesabından konuya ilişkin açıklama yapıldı.ABD Güney Saha Komutanlığı (SOUTHCOM), dün "Güney Mızrağı" isimli operasyon kapsamında "terörist örgütler" tarafından işletildiği öne sürülen bir tekneye daha saldırı düzenlendiğini duyurdu.Sosyal medya üzerinden yapılan açıklamada "İstihbarat, geminin Karayipler'deki bilinen uyuşturucu kaçakçılığı rotaları boyunca seyrettiğini ve uyuşturucu kaçakçılığı operasyonlarında bulunduğunu doğruladı" iddiasında bulunuldu.Saldırıda iki kişinin öldüğü ve altı kişinin hayatta kaldığı aktarılan açıklamada, ABD askerlerinin zarar görmediği ifade edildi.
Saldırılar geçen yıldan beri sürüyorABD Başkanı Donald Trump, geçtiğimiz yıl imzaladığı kararnameyle "Latin Amerika kökenli uyuşturucu kartelleriyle yerinde mücadele" bahanesiyle ordunun daha fazla ve etkin kullanılması talimatını verdi. Bunun üzerine Karayip Denizi’ne ağustos ayının sonlarından itibaren çok sayıda savaş gemisi ve denizaltı gönderilerek Venezuela kıyılarına askeri yığınak yapıldı.Venezuela yönetimine yönelik tehditleri kapsamında bölgeyi kuşatan ABD, oradaki varlığını "meşrulaştırmak" için "uyuşturucu kaçakçılığı" iddiasını öne sürdü. Bu iddia doğrultusunda Karayip Denizi ve Pasifik Okyanusu'ndaki teknelere saldırılar başlatıldı. Teknelerin doğrudan hedef alınması ise uluslararası kamuoyunda yargısız infaz tartışmalarına neden oldu.İlk saldırı Eylül 2025'te gerçekleştirildi. Yapılan açıklamalara göre bu tarihten günümüze kadarki süreçte 50'den fazla tekne hedef alındı ve 200'e yakın kişi öldürüldü. ABD'nin bölgedeki varlığının devam etmesi, söz konusu sayıların artacağına işaret ediyor.soL Haber'i WhatsApp ve Telegram kanallarından takip edin, önemli gelişmeleri kaçırmayın.